Lokalavisen: Allan Haslund tilbage i savsmuldet

12. marts 2016

HAKKE

Allan Haslund nyder at være tilbage på træningsbanen i Nørager, hvor spillerne får lov til at arbejde - ellers vanker "fars hammer.

Lokalavisen: Allan Haslund tilbage i savsmuldet

Nøragers 'nye', gamle cheftræner kan glæde sig over, at Michael Jensen er tilbage i folden og har opgivet Aalborg Freja eventyr.

Michael Jensen forlader alligevel ikke Nøragers førstehold i Serie 1.

Den elegante midtbanespiller er godt flyttet til Aalborg, hvor han er ved Militærpolititet. Han havde planlagt at tørne ud for Aalborg Freja, men det bliver der alligevel ikke noget ud af.

"Michael har meddelt mig, at han vil være til rådighed i 11-12 kampe i foråret plus træne, det han kan," siger Allan Haslund, der for to uger sider vendte tilbage på cheftrænerposten i Nørager Boldklub efter, at klubben og daværende cheftræner Casper Kjær Sørensen blev enige om at stoppe samarbejdet.

Allan Haslund har haft en sulten trup på træningsbanen de sidste 14 dage.

Der er blevet løbet pænt mange '30-20'10'-løb efter professor i fysiologi, Jens Bangsbos, anvisninger.

"Jeg har med vilje pisket spillerne igennem hårde træningspas, for det er snart alvor, når vi skal spille om point," siger Allan Haslund, der også har kunnet se sit hold an i en træningskamp mod lokalrivalerne fra Vivild.

Nørager vandt opgøret med 1-0.

"Det var en kamp fattig på chancer, men altid dejligt med en sejr," siger Allan Haslund, der nyder at være tilbage på træningsbanen, selvom det har betydet, at han har måttet frasige sit trænerhverv for fællesholdet i U13-U14, Allingåbro-Nørager, hvor han selv har en søn, der spiller.

Ole Jensen og Kenneth Fisker ude

Allan Haslund stillede med følgende 14 i opgøret mod Vivild:

1. Jesper Bredahl (Martin Nygaard) - 2. Paw Elgaard 3. Lasse Jensen 4. Søren Bai 5. Ole "Duracell" Nielsen - 6. Kasper Sortkjær, 7. Claus Kock Andersen, 8. Daniel Sortkjær - 9. Christian Mørch 10. Mikkel Friis Stær 11. Kristoffer Frandsen - 12. Michael Jensen 13. Steffen Klintø 14. Glenn Hansen.

"Jeg har vel 15-16 mand til førsteholdet, hvis alle er klar," siger Allan Haslund.

"Mark Thomassen er i USA, mens Ole Jensen og Kenneth Fisker ikke er i gang, og jeg tror heller ikke, de kommer det."

Nørager spiller første turneringskamp i Serie 1 på udebane mod Hobro IK, der er nedrykkere fra Jyllandsserien, og på forhånd, af de fleste iagttagere, bedømt til at være oprykningsfavoritter.

"Spillerne ser optimistisk på tingene, og i Nørager er der jo tradition for ikke at frygte nogen, selvom spillerne selvfølgelig ikke bare tror, de kan gå på vandet. De har allerede sagt, at nu er chancen der for at blive det højeste rangerende hold på Djursland," smiler Haslund, der nok skal fortælle truppen, hvad det kræver for at opnå denne status.

Artikel fra: http://norddjurs.lokalavisen.dk/seriefodbold-allan-haslund-tilbage-i-savsmuldet-/Sport/20160311/artikler/160319847/1467