Ny cheftræner til herrersenior fodbolden

9. november 2016

Ole Kjær (tv) skal fra januar 2017 være cheftræner for Kristoffer 'Bubber' Frandsen (th) og de øvrige spillere i Nøragers Serie 1 trup. Foto: Nørager BK

Ole Kjær (tv) skal fra januar 2017 være cheftræner for Kristoffer ''Bubber'' Frandsen (th) og de øvrige spillere i Nøragers Serie 1 trup. Foto: Nørager BK

Efter et år som træner i IF Midtdjurs tager Ole Kjær i 2017 over efter Allan Haslund som cheftræner i Nørager

Det bliver Ole Kjær, 45, Egå, der skal træne Nøragers bedste seniorspillere efter nytår. Den ny cheftræner afløser Allan Haslund, som tager en pause fra fodbolden.

Ole Kjær trænede i hele 2016 førsteholdet i IF Midtdjurs, som måtte lide den tort at rykke ned fra Serie 2 til Serie 3 i den netop afsluttede sæson.

Ole Kjær ønskede ikke at forlænge samarbejdet med IF Midtdjurs.

Barn af VRI

Ole Kjær har fået sin fodboldopdragelse i VRI i Aarhus, hvor han som søn af fodboldformanden var selvskrevet til at optræde på forstadsklubbens bedste ungdomshold.

Som lærerstuderende på Jelling Seminarium rykkede han sydpå, og som målfarlig angriber med 34 mål for Jelling i Serie 3 vandt han Den gyldne Støvle som seriefodboldens bedste målscorer.

Ole Kjær spillede også for ambitiøse Vejle FC i Jyllandsserien, men fandt sig bedre tilpas i Give i Serie 1.

Her satte en korsbåndsskade dog en stopper for karrieren som spiller, og han vendte som færdiguddannet lærer tilbage til barndomsklubben VRI, hvor han gennem tre sæsoner trænede 2. holdet.

Han har som træner taget afstikkere til Aarhusklubberne JAI og ASA, men inden overgangen til IF Midtdjurs trænede han senest VRI's bedste herretrup og førte holdet fra Jyllandsserien til Danmarksserien. Inden skiftet til Ryomgård klubben valgte han at tage en fodboldpause på halvandet år.

Til daglig arbejder Ole Kjær som lærer på Ryomgård Realskole, hvor han har haft sin gang i 12 år.

Af Lars Norman Thomsen fra lokalavisen.dk